Czy social media pomogą Twojej firmie zarobić?

Social media uważane są obecnie za obowiązkowe działania dla w zasadzie każdej nowoczesnej firmy, która chce działać w zgodzie z panującymi standardami.

Czy mają one jednak przełożenie na zarobki Twojej firmy? Bez wątpienia mogą mieć, szczególnie gdy spojrzy się na fakt, jak bardzo Facebook idzie w stronę monetyzacji.

Powstają facebookowe sklepy i inne oferowane przez to medium społecznościowe aplikacje, które coraz bardziej upodabniają firmowe profile do sklepu internetowego.

W ten sposób możemy dzięki Facebookowi bezpośrednio sprzedać i w łatwy sposób określać zyski z działań prowadzonych w tym portalu.

Znacząco poprawiła się także kwestia monitorowania ruchu z social media – wykorzystanie dobrodziejstw Google Analytics pozwala dokładnie określić, ile osób Facebook przyciągnął na naszą stronę i jakie podjęły na niej działania.

Bo facebook to nie tylko funkcje sklepowe, ale także liczne konwersje na stronę internetową, które także przekładają się na zakupy online czy też po prostu zapoznanie się z usługami firmy.

Przy tym wszystkim nie można jednak zapominać, że Facebook i media społecznościowe w ogóle, to przede wszystkim doskonała platforma do komunikacji z potencjalnymi klientami.

To oni tutaj najczęściej dzielą się swoją opinią na temat obsługi czy jakości produktów, a przedsiębiorca w ten sposób zyskuje wiedzę, co należy poprawić i na jakich elementach się skupić.

Media społecznościowe to także funkcja wizerunkowa, które nie można nie docenić.