Detale, które mogą mieć niebagatelny wpływ na finansową sytuację Twojej firmy

Obecnie nie da się zaistnieć na rynku, jeśli niczym się nie wyróżnia. Większość produktów i usług jest podobnych pod względem jakości i ceny. Trzeba zaskoczyć czymś innym, czymś, co przekona do Was klientów i przyciągnie na stałych lojalnych konsumentów. Jakie detale mogą być kluczowe w tym kontekście? Niesamowitą wartość ma obecnie jakość obsługi klienta.

Jeśli przykładamy do tego dużą wagę, a konsumenci wychodzą z naszego sklepu zadowoleni, to możemy mieć pewność, że polecą nasze usługi swoim znajomym – to często największa wartość. Zbudowanie takiej lojalności, aby to osoby kupujące w sklepie polecały go dalej, jest najlepszą i w zasadzie darmową reklamą. Zupełnie inaczej reaguje się z kolei na opryskliwą i niemiłą obsługę – mało kto wróci do miejsca, gdzie kasjer był opryskliwy, a specjalista mało pomocny. Detalem może być także identyfikacja wizualna.

Logotyp to często kluczowy element, z którym kojarzymy markę. Przejawia się on nie tylko w reklamach czy na stronie internetowej, ale także chociażby na opakowaniach. Gdy ktoś widzi ładne logo, które kojarzy nieodłącznie z daną firmą, to znacznie chętniej sięgnie po taki produkt zamiast wybrać pierwszą lepszą propozycję konkurencji. Warto więc pomyśleć o efektownym i estetycznym logotypie, na który zbuduje się całą identyfikację wizualną.

Ważne jest także określenie grupy docelowej, do której chcemy trafić. Nie da się dopasować usług do wszystkich – kluczowe jest, aby ze swoimi działaniami dotrzeć do osób zainteresowanych naszymi produktami.